Publikacje

Oferta

Post Title

Rok 1843 jest uznawany za nowy początek sztuki promocji. Stało się to za sprawą Volney Palmera, który właśnie wtedy, na zawsze zrewolucjonizował biznes w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Co ciekwe, nie istnieją dowody sugerujące, że miał on tego świadomość. Był po prostu doświadczonym właścicielem małej firmy, który próbował zarobić w mieście pełnym bezrobocia i długów. Jednakże uznaje się, że w tamtym czasie Palmer stworzył podwaliny nowej branży - dziś określanej mianem "reklamowej".

Volney Palmer był synem przedsiębiorcy prasowego. Jako chłopiec pomagał swojemu ojcu w codziennej działalności polegającej na zbieraniu ogłoszeń reklamowych i wydawaniu lokalnej gazety w Mount Holly w stanie New Jersey.

W 1841r. Palmer porzucił rodzinny biznes, przeprowadził się do Filadelfii i założył biuro nieruchomości. Na początku lat 40. XIX wieku, warunki ekonomiczne w tym mieście były dla przedsiebiorców dalekie od atrakcyjnych. Dlatego też w 1842r., chcąc poszerzyć swoją klientelę, Palmer rozbudował działalność o biuro węglowe, a bazując na zdobytych kontaktach handlowych, postanowił również wykorzystać swoje doświadczenia z dzieciństwa i oferował powierzchnie reklamowe kilku pobliskich gazet.

Niedługo potem, w 1843r. Palmer nie tylko reprezentował znaczną większość publikowanych w tamtym czasie czasopism, ale przede wszystkim zapewniał kompleksową obsługę reklamodawcom, oferując im nie tylko medium, ale również doradztwo w zakresie projektu, produkcji oraz targetowania reklam względem grupy docelowej.

Ogólnie rzecz biorąc, Palmer miał dogłębne zrozumienie zalet profesjonalnie opracowanych ogłoszeń reklamowych, dlatego postanowił pokazać ówczesnym przedsiębiorcom, w jaki sposób mogą promować się rozsądnie, skutecznie i bezpiecznie.

Dzięki tak nowatorskiemu i bezkonkurencyjnemu pomysłowi nie dziwi fakt, że „Amerykańska Agencja ds. Subskrypcji Gazet i Reklamy Volney B. Palmer" szybko się rozrosła. Co więcej, postęp w transporcie spowodowany rosnącym wykorzystaniem silników parowych, przyspieszył procesy biznesowe Palmera, co zachęcało do fizycznej ekspansji jego praktyki. W 1845r. Palmer otworzył drugi oddział swojej agencji w Bostonie, a wkrótce potem otworzył kolejne dwa biura - w Nowym Jorku i Baltimore.

Tak jak rozwijał się biznes Palmera, podobnie rozwijała się jego konkurencja. Jednak pomimo rosnącej obecności innych agencji reklamowych, w latach 50. XIX wieku powszechnie uznawano, że nikt nie może się równać z agencją V. B. Palmera. Przykładem mogą być referencje opublikowane w New York Daily Tribune: „Naszym agentem w Nowym Jorku jest pan V. B. Palmer. Tuzin innych agentów nie jest tak dobry, jak on jeden."

Palmer był najlepszym agentem reklamowym swoich czasów i pozostał takowym aż do swojej śmierci w 1864 roku.1

Przypisy

1

  • Garfield, Bob. “Ad Age Advertising Century: Top 100 Advertising Campaigns.” Advertising Age – Ad & Marketing Industry News. 14 Oct. 2010 <http://adage.com/century/campaigns.html>.
  • Holland, Donald R. Volney B. Palmer, 1799-1864: The Nation’s First Advertising Agency Man. Lexington, KY: Association for Education in Journalism, 1976.
  • Hower, D.C.S., Ralph M. “First Appearance of the Advertising Agent.” The History of an Advertising Agency: N. W. Ayer & Son at Work; 1869-1939. Cambridge: Harvard University Press, 1939. 9-16.
  • Hower, Ralph M. “Founding of N. W. Ayer & Son, 1869-1876.” The History of an Advertising Agency: N. W. Ayer & Son at Work; 1869-1939. Cambridge: Harvard University Press, 1939. 25-61.
  • N.W. Ayer. 125 Years of Building Brands. New York: N.W. Ayer, 1990.
  • “N.W. Ayer & Son (N.W. Ayer & Partners) – Advertising Age – AdAge Encyclopedia.” Advertising Age – Ad & Marketing Industry News. 15 Sept. 2003. Advertising Age / Crain Communications. 14 Oct. 2010 <http://adage.com/article?article_id=98517>.
  • “The Advertising Age Timeline: A 295-year Synopsis of the Most Important Events in American Advertising, 1704 to 1999.” Advertising Age – Ad & Marketing Industry News. 2005. Advertising Age / Crain Communications Inc. 13 Oct. 2010 <http://adage.com/century/timeline/index.html>.
  • Tungate, Mark. “The Origins of Advertising.” Adland: A Global History of Advertising. London: Kogan Page, 2007. 10-11.

1843. Agencja kreatywna

Znajdź nas:

O nas

Współpraca

Zastrzeżenia Prawne

Polityka Prywatności

1843. Agencja Kreatywna

ul. Żabiniec 38/LU3B

31-215 Kraków